27 Aralık 2012 Perşembe

patatesli kek

en sevdiğim keklerden biridir patatesli kek anneciğime gitmiştik dün çaya bir borcam dolusuydu ama :) bitirdik, 3 dilim yedim ama zor tuttum kendimi haftasonu yine yapıcam tadı çok güzel oluyor


patatesli kek tarifi :
  • 3tane patates
  • 1tane soğan
  • 1su bardağı sıvıyağ
  • 1bardak süt veya yoğurt
  • 2 su bardağı un
  • 1tane kırmızı biber
  • 1tane yeşil biber
  • bir tutam tuz tozbiber karabiber istediğiniz kadar baharat :)
  • 1paket kabartma tozu
  • 2 tane yumurta

yapımı:
sebzeleri bir güzel küp küp doğruyoruz ardından geniş bir kaba alın.yağı,yoğurdu veya sütü,2yumurtayı bikapta karıştırın.sebzelerle birleştirin. unu baharatları atın ve karıştırın katı bir kıvam oluyor. istediğiniz borcama veya kek kalıbına dökün üzerine de susam veya çörek otu serpin önceden ısıtılmış 185 derece fırında 30 dk pişirin hazııır :)

6 yorum:

  1. patatesli kek i ilk defa duyuyorum nasıl yapıldığınıda bir post halinde size zahmet olmassa yazarmısınız

    YanıtlaSil
  2. bir arkadaşım yapıyor bu keki ve çok güzel oluyor ama ben bir türlü aynı lezzeti yakalayamıyorum.seninkinde ekstra soğan var eminim o da farklı bir tat katıyordur.

    YanıtlaSil
  3. :) soğan harika oluyor yaaa mutlaka deneyin belki böyle tutturursunuz :)

    YanıtlaSil
  4. Patatesli kek?? İlk kez duyuyorum ama çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Patatesli kek?? İlk kez duyuyorum ama çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil