10 Mart 2014 Pazartesi

ıssız adam keki

şimdi sizlere tarifini vereceğim bu kek ıssız adam filminde meşhur omuş olabilir ama benim yıllardır yediğim bildiğim annemin  tarçınlı, cevizli havuçlu kekidir.
bu haftasonu cumadan beri dedeciğim hastanede yattı şuan çok şükür durumu iyi bu sabah evine çıkardılar.
dün öğle saatlerinde hem bir ziyaret edeyim hemde annemi babamı görmek için hastaneye gittim giderkende kek ve çay götürdüm.maşallah ne bereketliymiş yemeyen akraba kalmadı :D
neyse gelelim tarife ve malzemelere...
malzemeler
  • 1 orta boy turuncu havuç
  • 1 ortaboy sarı havuç
  • 1 su bardağı ceviz
  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 tane yumurta
  • 1 er tane kabartma tozu ve vanilya
  • 1 çorba kaşığı tarçın
  •  yapım aşamasını resimlerle anlatmak istedim ..










 yumurtalarınız oda sıcaklığında olmalı 1 saat önceden çıkartın dolaptan kekiniz daha güzel kabarır


 un,kabartma tozu ve vanilyayı ayrı bir kapta karıştırın kekiniz daha lezzetli olacaktır.





 180 derece önceden ısıtılmış fırında tam tamına 50 dk pişiyor. ilk 35 dk kapağı açmayın kek söner ..
 kekin gevrek olmaması ve günlerce kalsada kurumaması için çıkar çıkmaz keki bir havluyla sarın.
 dilimleyiiin servise hazır..
 çoook lezzetli bir kek oldu öneririm..

14 yorum:

  1. havuçlu keki çok severimm, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. O filmi ne çok sevmiştik :)) dediğiniz gibi bildiğimiz kek Issız Adam keki oldu çıktı. Dedenize sağlıklar diliyorum. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim kekdir havuçlu kek,elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun bu arada izleyicilerinizdenim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık ve de çok geçmiş olsun. sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. çok geçmiş olsun canım acil şifalar diliyorum,ellerine sağlık çok güzel görünüyor havuçlu keki bende severim afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  7. oleeeey ya hep kafelerde yiyom hiç yapmadım yapcam :) dedene de geçmiş olsun amaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık en sevdiğim havuçlu kek tarifi sevgiler...

    YanıtlaSil