15 Ağustos 2014 Cuma

patatesli kol böreği " resimli anlatım "

hayırlı cumalaaar diliyorum herkese hepimizi dualar hayırlısıyla kabul olut inşallah..
bugün iş çıkışndan itibaren koşturmaca beni bekliyor diyebilirim..
daha öncede söylemiştim sanırım yarın misafirim var..kısır yapıcaam falan filan..
alışveriş listesi düzenlemem lazım :)) 
akşam markete gitmem,
eve dönüp malzemeleri yerleştirmem ,
evde hazır yıkanmış olarak bekleyen çamaşırları kurutma teline asmam ,
duş alıp arkadaşlarımıza gitmek üzere yola çıkmam lazım :)) lazım da lazım diyorum ya koşturmaca beni bekliyor :)

neyse gelelim bugün ki börek tarifimize ..



malzemeler
  • 3 tane haşlanmış patates,
  • isteğe göre hertürlü baharat,
  • 1 çay bardağı sıvıyağ,
  • 3 tane yufka
  • 1 yemek kaşığı salça
yapımı


 patatesleri püre haline getiriyoruuz..
 tavaya bir kaşık yağ alıyoruz..

 yufkaları süt ve yağ karışımımile ıslıyoruz..


 sarıyoruz :)


 vee tavaya yerleştiriyoruz..

 3 yufka bitene kadar bu işlemi devam ettiriyoruz..
 böreği dağılmasına izin vermeden 5-6 dk bir altüst ediyoruzzz.
ben tavamın en büyük  olanını kullandım tavalarım hem seramik hem döküm olduğu için çok ağır altüst ederken bileklerim sızladı :)) şeklin bozulmaması için tek seferde çevirmek zor oluyor ama değer :)

 piştikten sonra minik boy borcama aldım ve bu şekilde servis ettim..



çayla da afiyetle yedik :))

yapanlara şimdiden afiyet olsun :))

9 yorum:

  1. oof yaa çok severim ama resim koyma yaa bananeee diyetteyim ben :P
    Şaka bir yana olsa bütün tepsiyi yerdim ama azıcık kilo vermeye başladım :)
    Az yağda pişirmen güzel birde üzerine yoğurt, soda ve yumurta yapıp fırında da pişirebilirsin oda yumuşacık yapar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de diyetteyim :))
      nolcak az yersin ahahah :) offf sıkılıyorum bu diyet mevzularına keşke sihirli bi değnek olsada bizi istediğimiz kiloya düşürse.
      böyle pratik oluyor zamandan kazanıyorum 15-20 dk da pişiyor..
      dediğin gibi de denerim canım :) sevgileeer

      Sil
  2. off ki ne off patatesli böğrekk :)) nım nım nım olsa da yesek.
    bende fırın yok diye börek yapmıyorum. tavada da olur dimi.

    YanıtlaSil
  3. Ah ben de patatesliyi nasıl severim yaa, koktu resmen burnuma, afiyet olsun, yarasın, ellerin dert görmesin..

    YanıtlaSil
  4. Ayyy en sevdiğim börek nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. çok severim patatesli şeyleri eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. hıc böyle denemedım cok yaglı oldugu ıcın fırına sürüyorum. Patateslı sevmıyorum ama esım tam bır patates börek hastası :)

    YanıtlaSil