26 Eylül 2014 Cuma

ekşili ufak köfte tarifi

en sevdiğim yemeklerden biridir ekşili ufak köfte ve bizim evde çok yapılır
annemle yaparız hep yapımı da çok basit hep ben hazırlarım malzemeleri falan buyüzden evde tek yapmak istesem benim için pratik bir yemek kadar kolay diyebilirim.
neyse gelelim malzemelere


malzemeler  (  5 kişilik )
 2 yemek kaşığı salça
2 su bardağı nohut
750 gr yağsız yemeklik et
1 tatlı kaşığı limon tuzu
su
sosu için 
3 yemek kaşığı nane
1 çay bardağı zeytin yağ

köfte için  malzemeler
2 su bardağı ince bulgur
300 gr yağsız kıyma
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 tane yumurta
isteğe göre tuz-karabiber- pulbiber
su






yapımı

ince bulgur geniş bir tepsiye alınır ve su ile 5 dk ıslatılır bulgur yumuşayınca sırayla irmik ve baharatlar konulur yoğurulmaya başlanılır.hamur kıvam aldıkça kıyma ve yumurta ilave edilir biraz daha yoğurulduktan sonra un az az konulur hamur istediğimiz kıvama gelince yuvarlamaya başlayabiliriz tüm hamuru küçük toplar halinde yuvarlıyoruz ve kaynayan su dolu tencerede iki seferde 10 ar dk kaynatılır . sonra süzülür ve soğumaya bırakılır.
sonra yemeklik doğranmış etler tencerede biraz sotelendikten sonra sıcak su ve nohutlar ilave edilir piştikten sonra salçası özleştirilir biraz tuz ve limontuzu ilave edilir ve kaynatılır.
köfteler salçalı etli suyun içine katılır ayrı tavada zeytinyağda nane yakılır ve yemeğin üzerine gezdirilir yemek bu aşamalardan sonra servis edilebilir deneyenlere şimdiden afiyet olsun.



8 yorum:

  1. Sulu köftenin kusbasilisi ,hic yemedim.Ekstra etli oldugu icin Protein orani yüksek,cok tok tutar ki.Anne elide degdigi icin lezzetide artar :) Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) teşekkürler canım bir de böyle dene bakalım beğenecek misin ?

      Sil
  2. Düğürcüğü seviyorum, bu da çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dugurcuyu ilkkez duyuyorum bi bakayim nasilmis :-)

      Sil
  3. daha önce yemiş çok beğenmiştim en kısa sürede denerim ben bunu:) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Off off off diyorum:))
    Ama bu da can, çekiyor yani:)

    YanıtlaSil
  5. Annem de çok yapar.Kurtaıcı yemeği onun için..Bayılırız.Etli de yapar ama içine patlıcan da koyar. Nefis oluyor.Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. çok nefis görünüyor annenizle sizin ellerinize sağlık sevgiler...:))

    YanıtlaSil