17 Ekim 2014 Cuma

karnıyarık tarifi

herkese hayırlı cumalaar.
kafamda haftasonu ne yemek hazırlasam diye düşünüyorum şu an..
bu haftasonu tavuk haşlama yapmak istiyorum pırasa havuç patates falan güzel bi yemek olur kış günü ..
gecen haftasonu yaptığım karnıyarık tarifini paylaşıcam bugün benim gibi ne yapsam diyenlere belki bir fikir olur ..

malzemeler
6 tane patlıcan (minik kullandım ben isteyen kişi sayısına göre büyük patlıcan da seçebilir )
2 tane orta boy patates
4 tane biber
500 gr yağlı kıyma
1 tane soğan
isteğe göre baharat ( pul biber- karabiber- tuz kullandım ben )
 sos için
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
tuz

yapımı
patlıcanlar ortadan ikiye tam olmamak şartıyla bıçakla yarılır kızgın yağda kızartılır.
biber ve patates de temizlenir kızartılır
ayrı bir kapta soğan ile kıyma kavrulur
soğuyan patlıcan patates ve biberin içine kıyma harcı konur
sos için gerekli malzemeler karıştırılır tüm borcama dökülür.
185 derece fırında 15 dk pişirilir.




yanında da pirinç pilavı yaptım.
ayran yerine cacık da olabilir..
sevgileer :)


4 yorum:

  1. döktürmüşsün yine cnm. patlıcan yanında patates ilk kez gördüm. ama eminim çok lezzetli olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben patatesi çok seviyorum kıymalı harçtan artınca bu şekilde değerlendirdim :)

      Sil
  2. çok sevmemekle beraber olunca yediğim yemeklerden :)))
    afiyet olsun güzel görünüyor bu bir gerçek ):

    YanıtlaSil